Friday, May 2, 2008

SeDiH

Sejak bulan 2 macam-macam masalah yang menimpa aku....itu lah,ini lah...benci betul...lepas satu,satu masalah yang timbul....besar betul ke dosa yang telah aku lakukan...mungkin kah rintangan ni tanda Allah sayang kat kita........cuma dia yang esa yang lebih mengetahui segala-galanya....mula-mula hp aku hilang...kalo hp hilang maknanya sim card aku hilang sekali la.....lepas aku wat sim card,tak leh guna pulak..no pin kena blog...lepas tu tah ape-ape lagi....baru-baru ni kad matric aku hilang...nak exam pulak tu...lepas aku buat keesokanya someone pulangkan balik kad matric aku tu...peh....geram jugak la....laptop aku yang rosak tu aku anta pegi kedai suruh format...dah la dia tak boleh buat ,pastu dia cas aku RM 15...dia kata duit servis...aku pasrah jelah...balik rumah aku format sendiri...aku bukak hardisk ,aku buat format luar...boleh guna kejap pastu dia merajuk lagi...aku anta dekat ustaz syazali...dia kata boleh format je...biasa la format ngan ustaz RM 50.dekat tiga minggu jugak la aku tunggu laptop aku tu...baru siap...gembira la aku bila boleh guna balik....tapi wireless tak leh guna...hem,membazir duit aku je bayar duit wireless....lepas seminggu baik dia rosak lagi...terus tak boleh hidup....kalo ikut kan hati nak je aku campak macam hp aku dulu...tapi sebab sayang...lagipun harganya mahal..hehehe...aku redha je lah...aku anta kat parit raja pulak..kedai compaq...lepas dia periksa laptop aku,hari ni aku dapat jawapan yang motherbord aku raosak...tension betul aku dengar..kalo motherbord yang rosak confirm la mahal nak betulkan...argh........Aku nak nasihat kan korang jangan beli model laptop preario V322AU...laptop ni tak stabil dengan grafic card..firs keluaran compaq.compaq ni pun satu..nak keluarkan model bukan nak test dulu...dah banyak gak kawan2 aku ngadu benda yang sama...nak je aku mintak ganti rugi tapi tak tau kat ne...

3 comments:

Beyta said...

ish... ish... ish... sedih gak aku dengar citer kau ni... hem... ingatlah... hadith ader mengatakan bahawa setiap yg berlaku ade hikmah.. dan sesuatu yang buruk yang menimpa kita itu adalah ujian yang Maha Esa... Cube ingat balik... ko ader lawan cakap mak kau tak??? dier selalu macam tu ar... cube ingat... kita ni tak boleh lawan cakap mak... mak tu mengandungkan kita 9 bulan tau... lame tu.... lepas tu mak kau mandi kan kau... suap kan kau nasi... mandi kan kau... pastu lawan dier pulak... sian nye... ingat kita ni hidup sementara kat dua.. akhirat jua yang kekal selama-lamanya... redha je.. banyak2 kan berdoa... dan wish laptop aku kekal seadanya... dan akan bertambah-tambah power...


Beyta...
http://xbeyta.blogspot.com

ZamRi said...

ala dark lord....ko ni cakap macam baru kenal aku satu sem...ko bukan tak tau aku adalah anak yang soleh...hehehehe...aku pun sekolah sampai darjah khas jugak...aku belajar pasal akhlak ni....

senorita said...

olo... ciannyer...
sbar yup!!
nie lar kehidupan...
ade hikmah nyer benda2 yg jd 2...
sabar2..
s0b.. s0b.. ='(