Thursday, April 24, 2008

WeLcOMe tO ZamREE lifE

assalamualaikum...hari ni aku nak ajar korang bahasa banjar..sebelum tu aku nak cerita kat korang semua mengenai family aku...ayah aku orang banjar and mak aku orang melayu...so kalo bebual kat rumah tu cakap bahasa melayu je lah.....aku pun belajar sendiri je...dengar orang cakap tu paham la..tapi nk cakap balik nak terbeliat lidah ni....hehehe...ni aku sertakan beberapa perkatan yang boleh aku kongsi bersama...

Kulaan = keluarga
Ikam = awak
Padah/Sambat = cakap
Kadak = tak
Bungul = kurang pandai
kadak Peasian = tak ikut kata
Lakasik = cepat
tambok = busuk
ulah = buat

Cukup la tu ae...nanti aku bukak kamus lagi.mem..salam study...

6 comments:

senorita said...

waa...
nk blaja nie..
secret admire dlm bhsa banjar pe ekk??
hahahaha...
syhhhhhhh..

Beyta said...

#senorita - tak habih2 secret admire... sampai bile lah ko nak hidup macam ni senorita... takut menghadapi kenyataan...

senorita said...

err... ala takut ape nyer..
saje jek tue..
wat hibur2 atie..
rilex ar darklord..
bkn seyes pn..
=)

senorita said...

waaa... kt ruang kehidupan 2 bkn lirik lagu cinta 3 segi ker??
amboiii..
ade kene mengena ker??
0ps!!

Shaukat Nur Management & Services said...

wah..kucut..
pndai gk ko bhse banjar ni ek???
ok la tu..
x lpe asal usul..
em..gd luck..

senorita said...

ha'a lar lagu cinta 3 segi 2 ms mule2 dgr asyik nk ulang jek...
cedey....
tp, sape yg xpndai menghayati mesti menympah kt lagu 2...
dorg xdgr betul2...
isk...
tkut...
ngeeee...